Ukoliko ste se ikada pribojavali da unajmite ličnog trenera za poboljšanje svog izgleda, možda ćete se ohrabriti posle sledećih redova.

Povezane vesti

Previše je skup

Personalni trening može dosta da košta, a zavisi od iskustva i edukacije trenera, garancije koja se daje na ostvareni rezultat u zavisnosti od problema koji imate, nekada na to utiče i deo grada u kome živite, vreme trajanja treninga, stepen rizika koji se preuzima. Neko će reći da mu stručni treninzi nisu neophodni, ali verujte postoji dosta ljudi čije zdravstveno stanje zahteva da unajme stručnu osobu koja će im na pravi način pomoći da reše zdravstvene probleme. Svakako, bez obzira na cenu, ukoliko izaberete pravog personalnog trenera to može biti dobra investicija za budućnost. Ukoliko vam budžet to ne dozvoljava, razmislite o sledećim opcijama za treninge:

Polu-personalni trening – U ovoj opciji vežbaćete sa jos nekoliko osoba istovremeno, u malim grupama, često u formi kružnog treninga.

Vežbajte zajedno sa prijateljima – na ovaj način takođe možete uštedeti novac, ali pod uslovom da ste sličnih fizičkih  sposobnosti i da imate iskustva u vežbanju.

Ipak, postoje situacije u kojima je najbolje da imate potpuno samostalan trening sa vašim trenerom. Ukoliko imate problema sa srcem, visok  pritisak, dijabetes, znatan višak kilograma,oporavljate se nakon carskog reza ili neke druge povrede i operacije, svakako je najbolje da ne rizikujete i bez obzira na cenu radite ‘jedan na jedan’ sa vašim fitnes trenerom. Obratite pažnju na izbor osobe sa kojom ćete u narednim mesecima ili godinama vežbati. Ona mora biti stručna, da ima diplomu  Fakulteta za fizičko obrazovanje, a poželjno bi bilo da u svom timu ima i lekare koji se uključuju kao konsultanti po potrebi u stanjima klijenata koja to zahtevaju.

Imam previše kilograma

Ukoliko nikada pre niste vežbali ili imali ličnog trenera, nova situacija može doneti različita pitanja. To se posebno odnosi na osobe koje imaju  višak kilograma. Osobe se obično pitaju šta ako neke vežbe ne mogu da urade. To je potpuno normalno i u početku bi bilo skroz neprirodno da možete da uradite sve vežbe. Vaš trener treba da osmisli adekvatan program vežbanja i vežbe koje će vama odgovarati u tom trenutku i koje ćete moći da uradite.Naravno vremenom je napredak zagarantovan i zato verujte u sebe, ne očekujte rezultate preko noći i dajte sebi vremena da vaše telo počne da se menja. Zapamtite da ste jači da možete dosta više nego što mislite. Iznenadićete se nakon nekog vremena šta sve od vežbi možete da uradite a da toga ranije niste bili svesni i niste verovali da ćete uspeti.

Noge - Teretana

Ne znam šta da očekujem

U  nedostatku iskustva možete zamisliti na sijaset strašnih stvari koje vam se mogu desiti ako počnete sa treninzima. Ipak , verujujte da ako imate stručnog trenera on neće uraditi ništa za šta trenutno niste spremni. Na prvom razgovoru sa njim postavite što više pitanja. Sve ono u čemu i za šta niste sigurni podelite sa njim. Tako ćete razbiti prvu tremu i barijeru. Slobodno izrazite neke svoje strahove .  

Bojim se da će boleti

Pravilno urađena vežba ne bi trebalo da izazove bol. Biće nekih nelagodnosti, jer ne zaboravite da se vaše telo budi ,krcka i pokreće. Upale mišića stručnim pristupom i radom mogu da se izbegnu, ali  ako budete malo više osećali svoje mišiće dan,dva nakon treninga i to je normalno. Ovo jeste neugodno ali će sa svakim narednim treningom biti sve manje prisutno. Ako budete osećali da se tokom treninga vaše telo ruke i noge ponašaju nestabilno ili da se klimaju na neuobičajen način, signalizirajte to svom treneru. Možda će biti potrebno više vremena za oporavak između serija i ponavljanja. Vaše telo ima preko 650 mišića . Normalno je da ćete neke od njih prvi put da počnete da osećate. Vremenom će i  to postati manje izraženo. Povećanja ukočenosti i bolova treba da imaju i neki prag, pa tako ako vam se desi da ne možete da se spustite niz stepenice ili da operete kosu, signalizirajte to svome treneru i on će znatno smanjiti opterećenja. U takvim situacijama mogu vam prijati tople kupke,masaže ili antiinflamatorni gelovi. Ako osećate oštar probadajući bol u zglobovima i vezivnom tkivu budite izrazito oprezni i podignite pažnju na stepen više.

Bojim se povrede

To je normalan i zdrav strah kod ljudi ali to ne bi trebalo da vas spreči da angažujete ličnog trenera. Vaš trener će učiniti sve da do ovoga ne dođe ali vam ne može garantovati da do toga neće doći. Evo na koji način da smanjite rizik od povređivanja:

– Ukoliko ste imali staru povredu obratite pažnju na taj deo tela.
– Ako ste imali neke operacije na vreme to signalizirajte svom treneru
– Ako imate neki pokret koji vam smeta ili neke vežbe koje vam nisu prijale, apostrofirajte to
– Uvek tokom vežbanja dajte povratne informacije o tome šta osećate i da li vas nešto boli previše i na koji način
– Stanite tokom vežbanja ako osećate bol. Povrede se često dešavaju usled nastojanja da prevaziđemo bolom nastavkom treninga

Mats Humels i Neven Subotić

Mats Humels i Neven Subotić

Imam traumu iz prošlosti

Ima dosta nestručnih trenera koji mogu ostaviti značajne posledice po zdravlje i psihu svojih klijenata. Ukoliko  žele da telo svog vežbača izlože maksimalnim naporima ili da pokušaju da podignu prevelike težine tegova , mogu izazvati negativne konotacije, povrede mekih i cvrstih tkiva i psihičku traumu  kod klijenata.  Mnogi treneri svoj rad vide kao takmičenje na kome se što brže mora dostići zacrtani cilj. Takav način rada uvek ima i negativnu stranu.  Na ovaj način kod vežbača može ostati u podsvesti bojazan da će svaki naredni trener biti kao onaj stari i da će i sa njim imati probleme i negativne efekte kao sa prethodnim. U svakom slučaju raspitajte se kod prijatelja da li možda imaju iskustva sa nekim ko je dobar u svom poslu i sa kim su klijenti zadovoljni. Birajte one trenere koji na svom sajtu imaju dosta preporuka od zadovoljnih  klijenata. Tražite reference od svog trenera. Recite svom novom treneru o vašem prethodnom iskustvu i da to ne biste voleli da se ponovi.

Da li ću uspeti

Ako ste probali da izgubite težinu sa rigoroznim dijetama ili nekim propalim pokušajima nestručnog treniranja i doživeli neuspeh, možda ste uplašeni od drugog neuspeha u mršavljenju. Na žalost, samo angažovanje trenera nije garancija za uspeh , jer dosta toga u ostalom delu dana morate i vi da promenite i radite na sebi . Trener će vam mnoge stvari pokazati i omogućiti vam da dostignete neke nivoe vežbanja o kojima pre niste mogli ni sanjati ali vam on ne može usaditi stav koji morate da imate , a to  je želja da se promenite, da uspete i da pobedite  višak kilograma. On će vas podriti,pričati sa vama na svakom treningu o načinima uz pomoć kojih se dolazi do rezultata, ali glavnu ulogu u svemu tome ipak će igrati vaša odlučnost i pristup problemu.