Kao što i u bilo kom aspektu života postoje neka pravila, tako i u teretani postoje neka osnovna pravila ponašanja. Ukoliko još niste krenuli sa vežbanjem, a želeli biste da postanete član neke teretane, ovo su šest osnovnih pravila za prijatnije i kvaltitetnije vežbanje u teretani, piše ordinacija.hr, a prenosi B92.

Povezane vesti

Čiste patike i odeća

Prva i osnovna stvar jesu čiste patike. Kada krenete u teretanu važno je da na nogama imate uredne i udobne patike. One ne moraju biti nove i markirane, ali je potrebno da odgovaraju vašem tipu vežbanja. Pored toga, odeća bi trebalo da bude pamučna kako biste se manje znojili, a ona pre sušila. Nepotrebno je napominjati da sa svakim novim treningom uvek ide čista odeća.

Peškir uvek treba da je uz vas

On je potreban u svakoj situaciji, bilo da se leži na spravi ili stoji i obavezan je dodatak prilikom svakog izvođenja vežbi. Takođe, kao i kod odeće i ovde je potrebno da kod svakog novog treninga peškir bude čist.

Neophodna je voda

Kada treniramo znojimo se i gubimo tečnost, pa nam je upravo iz tog razloga neophodna flašica sa vodom ili nekom drugom tečnošću. Svakako se potrudite da bočica uvek bude uz vas dok vežbate da ne biste sebe doveli u situaciju da slučajno molite nekog da vam da gutljaj (jer se i to dešava). Tečnost prilikom vežbanja vam je potrebna da biste izbegli moguću dehidrataciju.

Pospremite sve za sobom

Kultura pospremanja nalaže da sve tegove ili rekvizite koje ste koristili prilikom treninga vratite na mesto gde ste ih našli. Nemojte dozvoliti da neko od ljudi koji vežbaju u teretani traži neki deo ili deset minuta svog vremena troši na spremanje i raščišćavanje sprave kako bi mogao da nastavi da vežba. Verujemo da bi i vas iznervirala ista stvar.

Na spravama se vežba

Bitna stvar u teretani je koliko se vremenski zadržavate na spravama i kako ih koristite. U teretanu ste došli isključivo zbog vežbanja, a ne odmaranja na spravama ili još gore razgovora s nekim o tome šta ste baš taj dan kupili na sniženju ili kako večeras idete na koncert. Dakle, na spravama vežbate, a nakon vežbanja uzmete svoj peškir i vodu, i odmakneze se od sprave. Imajte obzira prema drugima jer će jedino tako i drugi imati obzira prema vama.

Šta vam nije jasno – pitajte trenera

Ono što je najvažnije jeste pravilno vežbanje. Ukoliko ne vežbamo pravilno i ne koristimo sprave kako treba, može doći do pada motivacije ili još gore do ozbiljnijih povreda. Da ne bi bilo tako pitajte stručno lice kako se koristi neka sprava u teretani, jer to nije sramota. Bolje da pitate, nego kasnije da se povredite i napravite sebi još veću štetu.

hotsport.rs/B92